יום רביעי, 16 בדצמבר 2015

אירוניה פוליטית: הקרב על הימין מתנהל באמצעות חנין זועבי

אביגדור ליברמן אומר שהוא רוצה לסלק את חנין זועבי מהכנסת.


אבל אביגדור ליברמן מרמה. הוא רוצה לעשות משהו אחר לגמרי. הוא רוצה לשלול "את סמכותו של בית המשפט העליון מלהתערב בהחלטת ועדת הבחירות המרכזית לעניין אישור או פסילת מועמד או רשימה מהשתתפות בבחירות לכנסת".

כך, במסווה של הגנה על הציבור מחנין הנוראה מכל, הוא הולך לעשות דבר נורא הרבה יותר:
לאפשר לפוליטיקאים להחליט מי יתמודד בבחירות ומי לא. אין שום הגיון ברעיון לתת את הכוח להחליט מי יכול להתמודד על השלטון ומי לא לזה שנמצא בשלטון. זו הדרך המהירה ביותר לדיקטטורה. 
תסמכו על שומרי-הסף של הממשלה שיעמדו על הרגליים האחרות ויילחמו נגד ההחלטה הזו. ובהגיון רב. האם יש נימוק שייתן לכם החתול וישכנע אתכם לתת לו לשמור על השמנת ?

הקרב הזה ייתן לליברמן הרבה רייטינג בימין שמימין לליכוד בישראל ואולי גם בקרב המתונים יותר, אלה שקונים כל מילה שהפוליטיקאים אומרים להם. 

אבל האמת היא שלא צריך את היוזמה הגדולה והמפוקפקת הזו כדי להעיף את חנין מהכנסת.

מספיק לתקן את החוק הקובע עילות פסילה של מועמד או רשימה מהשתתפות בבחירות לכנסת, ולהוסיף לשם את הדרכים בהן זועבי ושות' שברו את כללי המשחק ההוגנים. 
למשל - 
  • הסתה לאלימות נגד משרתי-ציבור
  • קריאה להטלת מצור על המדינה
  • השתתפות במחאה כוחנית נגד המדינה שתכליתה הזדהות מופגנת עם ישות מדינתית זרה (כלומר, חמאס בעזה)
זה לא מסובך במיוחד לעשות תיקון מהסוג הזה במצב הפוליטי הנוכחי. הרי כשהיתה חברת הכנסת, איילת שקד הציעה הצעת חוק שנועדה לאפשר הדחת ח"כ מכהן שעודד פעולות טרור או שלל את קיום מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית.

כל מה שליברמן היה צריך לעשות, לו הדחת חנין זועבי היתה מטרתו, זה לקדם את הצעת החוק של שקד, תוך שהוא נהנה ממטריה אווירית של שרת המשפטים וכנראה גם בתמיכת הבית היהודי ואולי חלקים נוספים מתוך הקואליציה. 

אז למה הוא לא עושה את זה? כי זו בכלל לא מטרתו. 
מה מטרתו? 
זה לא ברור? 
עם קצת שנאת-ערבים ושנאת-אחים, ליברמן מנסה לגנוב לעצמו את הימין שמימין לליכוד מהבית היהודי.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה