יום חמישי, 11 בפברואר 2016

מעשה במהפך: בנימין נתניהו הרביעי וערביי ישראל

התקשורת מדווחת: "המועצה הארצית לתכנון ובנייה צפויה לאשר בשבועיים הקרובים שורת שינויים בתוכנית המתאר הארצית לפיתוח (תמ"א 35) שתאפשר הרחבה של השטחים המיועדים לבנייה ביישובים ערביים רבים בגליל, בוואדי ערה ובאזור המשולש."

האישור הצפוי מצטרף להחלטת הממשלה להקצות 15 מיליארד ש"ח עבור "תכנית החומש לצמצום פערים במגזר הערבי. במסגרת התכנית יוקצו למגזר 15 מיליארד שקלים בחמש שנים לתחומי הרווחה, השיטור, התשתיות והתחבורה. " 

שני אלה מצטרפים לתוכניות משטרת ישראל להקמת  10 תחנות משטרה במגזר הערבי, ולתגבור כוח המשטרה ב- 1,350 שוטרים כדי לאכוף את החוק ביעילות גם ביישובים הערביים

אתה שומע ומשפשף את העיניים. 
הנמר באמת הופך את חברבורותיו. לקחו לפוליטיקאי הזה כמה שנים מאז שהזדעזע מהאמת שגילה על המגזר ועד שעשה משהו רציני בעניין .

אבל אי-אפשר להתעלם מכך שהממשלה ברשותו פועלת עבור ציבור אזרחי ישראל בצורה המרשימה ביותר שראינו כאן, מאז ממשלת רבין באמצע שנות ה-90'. 

כן, בנימין נתניהו התחיל את הקדנציה הרביעית שלו ברגל שמאל, בכל הנוגע ליחסיו עם ציבור הערבים אזרחי ישראל. אבל מעשיו בחודשים האחרונים מדברים הרבה הרבה יותר חזק.

אין מנוס מהמסקנה שנתניהו החליט והוא פועל, ברצינות רבה, להפוך לראש-הממשלה שייזכר בתור האיש שהוביל את מהפכת השוויון של ערביי ישראל. 

כבר בשלב הזה, כשאיננו יודעים אם המעשים אכן יבשילו למציאות אחרת, חייבים לשבח את ראש הממשלה. מעשיו מציגים אותו -
  • כמי שיודע ללמוד מטעויות,
  • כממשיך אמיתי של משנת זאב ז'בוטינסקי ושל דרך השוויון וחיזוק החלשים של הליכוד בהנהגת מנחם בגין, 
  • כמי שהופך את מדינת ישראל למקום כזו שבו ירוו משפע ואושר, בן ערב, בן נצרת ובני
ההצלחה שלו תהיה ההצלחה של כולנו. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה