יום רביעי, 30 בדצמבר 2015

מחליקים במורד חלום הבלהות

אני לא יודע אם אני רוצה מדינה פלסטינית
יותר נכון
אני יודע שאני לא רוצה מדינה פלסטינית
ובחלומותיי הפלסטינים
כולם
על נשותיהם וטפם
קמים להם ומהגרים
באותו מסלול של אברהם אבינו
רק הפוך
ומשאירים לנו את
הארץ המובטחת
בין הים להרים
עם הירדן במרכזה.

אבל זה בחלומות.

במציאות
אני יודע שכמו שאנחנו כאן
גם הם כאן
ועכשיו צריך להחליט לאן אנחנו הולכים עם זה.

אני יודע עוד דבר אחד.
למרבה הצער
בדבר אחד
נביאי השמאל
כמו ישעיהו ליבוביץ'
צדוק צדקו.

הכיבוש משחית
ואנחנו חברה שהושחתה.

מספיק לראות את הדרך שבה
ציבור מסויים נוהג
בעניין מותו הנורא של תינוק
וכיצד מגיבים רבנים ואבות
לפרסומים.

זה נראה כמו חלום נורא
ולעתים נדמה שאין דרך להתעורר,
שאולי אפילו פתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני כבר לא בידיים שלנו
אבל החובה של כולנו -
שלי, שלך ושלהם -
היא להתריע, ולהניף את דגל המוסר,
מוסר האנושות,
מוסר אבותינו,
מוסר נביאי-התנ"ך.

האומנם תיתכן דרך טובה יותר להתריע על ההתדרדרות המוסרית הזו
מאשר מילותיו של הנביא ישעיהו, בספר ישעיהו, פרק א', פסוקים כ"א-כ"ג:
"איכה הייתה לזונה, קריה נאמנה; מלאתי משפט, צדק ילין בה--ועתה מרצחים.  כספך, היה לסיגים; סובאך, מהול במים. שרייך סוררים, וחברי גנבים--כולו אוהב שוחד, ורודף שלמונים; יתום לא ישפוטו, וריב אלמנה לא-יבוא אליהם."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה